Mukbang – arta de a deveni faimos datorita pasiunii pentru mancare

In cultura coreeana, servirea mesei este considerata a fi un eveniment mai mult cultural si social si mai putin culinar, fiind uneori asemanat cu o sarbatoare. De aceea, multi dintre pionierii fenomenului mukbang (sau mokbang) au realizat (la inceput) transmisiuni directe, interactionand in timp real cu urmaritorii prin intermediul platformelor de live streaming.

Fenomenul mukbang a luat nastere in Coreea de Sud si a avut la baza o idee prin care pot fi imbinate doua pasiuni in una singura: cea pentru productia video si cea culinara. Conceptul a avut un impact atat de mare asupra mediului online, incat a fost preluat de americani, iar mai apoi de persoane din intreaga lume. Astfel, tinerii au devenit faimosi in mediul online cu ajutorul mancarii si a pasiunii lor pentru gastronomie. Dar in ce consta, mai exact, aceasta activitate si in ce context are ea loc?

In present, posesori ai canalelor de Youtube din intreaga lume obtin milioane de vizualizari pentru ca fac productie video in timp ce consuma cantitati mari de alimente. Ulerior rezultatul este impartasit cu urmaritorii lor, apreciat, share-uit si devenit popular, iar asta aduce castiguri financiare protagonistului.

Desi a luat nastere in Coreea de Sud, mukbang nu presupune consumul unor preparate traditionale coreene, ci dimpotriva, gama de alimente care poate fi consumata este una foarte variata. Continutul video poate fi impartit in categorii specifice, precum: pizza, fastfood sau paste. Multi urmaritori considera ca acest fenomen numit si „mancat social” (social eating) ii face sa simta ca au companie la masa. Acest aspect este unul adevarat, deoarece conceptul nu se rezuma doar la consumul de preparate, ci si la stabilirea unei interactiuni (sau chiar relatii) cu urmaritorii.

De ce aleg cei prezenti pe Youtube sa faca acest lucru? In primul rand iubesc mancarea si adora sa manance, iar in al doilea rand este o metoda foarte usoara de a deveni popular intr-un timp foarte scurt. Acest tip de activitate nu are la baza un proiect bine structurat sau o planificare detaliata. Tot ceea ce trebuie sa faca este sa poata manca si sa sustina un monolog care sa capteze atentia publicului.

Singurele resurse de care au nevoie sunt un canal de Youtube si o masa imbelsugata din care sa manance in timp ce abordeaza subiecte distincte. O particularitate a acestor mese copioase pe care le servesc in fata camerei video este accentuarea sunetelor produse de corpul uman, precum sorbitul si mestecatul zgomotos care nu reprezinta un impediment in calea obtinerii faimei.

Fenomenul este atat de popular si de apreciat in Coreea de Sud, incat posesorii de canale de Youtube isi pot castiga existenta din aceasta activiate. Un caz concludent este cel al unei persoane care, dupa incherea activitatii de „broadcast jockey”, a declarat faptul ca venitul ei lunar ajunsese la suma de 9 000 de dolari.